loading...

بازی های ایرانی و خارجی

در این مطلب به توضیح بازی Death Stranding و نقد و بررسی آن که برای کنسول پلی‌استیشن 4 تهیه شده می پردازیم. در ادامه دانلود بازی دث استرندینگ برای کامپیوتر و در

بازدید : 195
دوشنبه 3 آبان 1400 زمان : 10:16

در این مطلب به توضیح بازی Death Stranding و نقد و بررسی آن که برای کنسول پلی‌استیشن 4 تهیه شده می پردازیم. در ادامه دانلود بازی دث استرندینگ برای کامپیوتر و در پایان لینک خرید بازی Death Stranding را در اختیار شما قرار می دهیم.

بررسی بازی Death Stranding - دث استرندینگ برای پلی استیشن و کامپیوتر

در این بررسی به مطالب زیر خواهیم پرداخت.

  • معرفی بازی
  • داستان بازی دث استرندینگ
  • گیم پلی بازی
  • تریلر بازی Death Stranding
  • دانلود و خرید بازی دث استرندینگ

با نقد و بررسی بازی دث استرندینگ همراه ما باشید.

معرفی بازی Death Stranding

بازی Death Stranding

Death Stranding یک بازی ویدیویی اکشن، ساخته‌ی کوجیما وروداکشنز است که توسط سونی اینتراکتیو انترتیمنت برای کنسول پلی‌استیشن 4 شده، و توسط 505 Games برای پلتفرم ویندوز منتشر شده است. داستان بازی Death Stranding پیرامون ماموری به نام سم است که پس از رویدادهایی فراطبیعی و مرموز سعی دارد طی سفری برای حفظ بشریت تلاش کند.

این بازی توسط هیدئو کوجیما کارگردانی شده، و اولین بازی او و استودیواش بعد از ترک شرکت کونامی در جولای 2015 محسوب می‌شود. Death Stranding اولین بار به طور رسمی در مراسم E3 سونی در سال 2016 معرفی شد. این بازی در تاریخ 8 نوامبر 2019 برای پلی‌استیشن 4 عرضه شد و 14 جولای 2020 برای مایکروسافت ویندوز منتشر شد.

هسته اصلی بازی بر پایه راه رفتن است. ما باید محموله‌های مختلفی را که به عنوان ماموریت در اختیار ما قرار می‌گیرند به مقصد برسانیم. همان‌طور که اشاره کردیم بخش اعظم بازی به همین منوال ادامه پیدا می‌کند. هدف از این کار متحد کردن آمریکایی است که بر اثر حادثه‌ای به نام Death Stranding از هم پاشیده شده است و مردمانش در انزوا زندگی می‌کنند. البته نه فقط آمریکا بلکه کل جهان به این وضعیت دچار شده‌اند اما داستان بازی Death Stranding در آمریکا رخ می‌دهد و هدف ما متحد کردن دوباره این کشور است. پس باید بسته و جعبه‌هایی که هر بار در ابعاد و وزن‌های مختلف در اختیارمان قرار می‌گیرد را به مقصد برسانیم. بازی در دنیای جهان باز رخ می‌دهد و ما باید مسیر‌هایی طولانی را تا رسیدن به مقصد راهپیمایی کنیم. اما این مسیر و این راه رفتن ساده و بی خطر نیست. یکی از ویژگی‌های بازی نیز همین است. در واقع اساس لذت بازی به همین حمل بار است. موانع مختلفی در طول مسیر مانع حرکت ما خواهند شد که همین موانع نیز به سه بخش تقسیم می شود. در قدم اول موانع جغرافیایی است که باید طی شود. در قدم دوم انسان‌های جدایی طلب که به عنوان گروه Homo Demons در بازی شناخته می‌شوند و در گام سوم، سخت‌ترین و شاید ترسناک‌ترین دشمنان بازی، موجودات سیاه رنگ، BTها هستند. به این علت گفتم شاید ترسناک چون که این وحشت فقط در اوایل بازی حس می‌شود و رفته رفته ترس مواجهه با BTها کاهش پیدا می‌کند و این مورد به نوبه خود یک نکته منفی حساب می‌شود. حال سوال اصلی کاربراین است که بازی death stranding چند اپیزود دارد؟ در جواب این سوال باید اعلام کنیم که روایت داستان بازی در قالب 14 قسمت یا اپیزود انجام می‌شود. اپیزود سوم بازی با فاصله طولانی‌ترین قسمت بازی است و حدود 10 ساعت را به خود اختصاص داده است. اپیزود دوم نیز حدود 6 ساعت زمان دارد. اپیزودهای پایانی (از 9 به بعد) بسیار کوتاه‌تر هستند و برخی کمتر از یک ساعت دارند. اگر میخواهید بدانید بازی دث استرندینگ چند ساعت است؟ در کل بخش داستانی بازی نزدیک به 40 ساعت است. یک اپیزود پانزدهم نیز در بازی وجود دارد که در واقع مرحله اخر بازی Death Stranding است و یک فصل داستانی نیست و صرفا شما را به جستجوی دنیای بازی و تکمیل ماموریت‌های باقی مانده دعوت می‌کند.

داستان بازی دث استرندینگ

بازی دث استرندینگ

در ادامه بررسی بازی death stranding به داستان بازی دث استرندینگ می رسیم. بازی در ایالات متحده جریان دارد و رئیس جمهور آن زنی مسن به نام بریجت است. رویدادهایی فرا طبیعی در دنیا اتفاق افتاده و این رویدادها باعث شده تا موجوداتی مرموز از دنیایی دیگر در دنیا ظاهر شوند. جوامع از هم دور شده‌اند و ایالات متحده تمامیت خود را از دست داده است.

سم یکی از شخصیت های بازی death stranding و پسر رئیس جمهور است. مادر سم یعنی بریجت از قبل طرحی را در سر داشت تا به وسیله‌ی آن ایالات متحده را دوباره یکپارچه کند. در این طرح قرار بود جوامع دوباره به شبکه‌ای تحت عنوان شبکه کایرال بپیوندند و از این طریق شهرهای متحده آمریکا (UCA) شکل بگیرد. بریجت پیش از مرگش این ماموریت را به سم محول کرد و سم نیز به این منظور به عنوان یک مامور تحویل در یک آژانس دولتی به نام بریجز مشغول به فعالیت شد.

پیش از این خواهر سم یعنی آملی این مسئولیت را بر عهده داشت، کسی به عنوان جانشین رئیس جمهور دانسته می‌شد. با این حال آملی در حین یک سفر به غرب توسط یک گروه تروریستی تحت عنوان Homo Demens ربوده شد. او همچنان قادر به برقراری ارتباط تصویری با بریجز بود و سم و سایر افراد را در جریان اتفاقات می‌گذاشت. سم حالا مسئولیت نجات دادن آملی را نیز بر عهده دارد.

در داستان بازی Death Stranding ما شاهد یک جهان منحصر به فرد و جدید هستیم، یک جهان پاد-آرمانی که دنیای مردگان (BTها) و دنیای زنده با یکدیگر همپوشانی دارند. یک سری رویدادهای بارانی که با عنوان تایم‌فال شناخته می‌شوند باعث ظاهر شدن BTها در دنیای زنده شده‌اند. اگر فردی توسط BTها خورده شود، آن‌ها طی رویدادی به نام voidout منفجر می‌شوند. این انفجار بزرگ ناشی از ترکیب ماده (بدن افراد) و ضد-ماده (BTها) است. با مرگ افراد، روح افراد به سواحل (Beaches) یا همان دنیای پس از مرگ منتقل می‌شود. بچه‌ای که سم آن را حمل می‌کند به او کمک می‌کند تا با دنیای پس از مرگ ارتباط برقرار کند و روح مردگان یا همان BTها را مشاهده کند. این داستان کامل بازیDeath Stranding بود که بیان شد.

از بازی روح سوشیما هم دیدن کنید.

گیم پلی بازی Death Stranding

خرید بازی death stranding برای pc

تمام کردن بخش داستانی بازی همراه با تمام صحنه‌های سینمایی آن – که شامل 7 ساعت است – چیزی بین 35تا 45 ساعت به طول خواهد انجامید.

Death Stranding در یک جهان باز جریان دارد و از منظر دوربین سوم-شخص و گاهی دوربین اول-شخص نمایش داده می‌شود. بازیکن در نقش یک مامور تحویل به نام سم وظیفه دارد ضمن حمل و نقل محموله‌ها در جهان بازی بر موانع مختلف محیطی با استفاده از تجهیزات خود عبور کند، و با دشمنان مختلف روبرو شود. این موارد در روند اصلی داستان بازی Death Stranding و همین طور ماموریت‌های جانبی بازی وجود دارد. بازی در ایالات متحده جریان دارد و دنیای گسترده‌ی Death Stranding شامل محیط‌های اعم از چمنزارهای سرسبز و جنگل‌ها، کوه های کوهستانی پوشیده از برف و مناطق خشک و خالی است که همه به طور کامل مورد قابل کاوش هستند.

قبل از شروع هر سفر، بازیکن قادر است میزان بار مورد حمل، تجهیزات محافظت شخصی، تجهیزات مربوط به پیمایش و سلاح‌ها را انتخاب کند. پیمایش (Traversal) یکی از عناصر اصلی گیم‌پلی Death Stranding است که نیاز به برنامه‌ای جهت مکان‌نگاری مسیر، اسکن محیط، در نظر گرفتن محموله‌ی مورد حمل به منظور پایداری بیشتر سم دارد. سم از زره یا پوششی استفاده می‌کند که به او اجازه‌ی حمل بارهای سنگین را می‌دهد، یا او را قادر می‌کند تا خیلی سریع‌تر حرکت کند و به طور قابل توجهی بلندتر از حالت طبیعی پرش کند. بارهای سنگین را می‌توان بین سم و دو حامل شناور تقسیم کرد. در هنگام نبرد، ممکن است محموله‌ها انداخته شوند تا حرکت کردن برای سم آسان‌تر شود و پس از رفع تهدید دوباره بارگیری شوند. علاوه بر این، بازیکن باید سیستم‌هایی مانند سلامتی، استقامت، یکپارچگی محموله، دوام تجهیزات و مصرف نیرو و وضعیت روانی بچه‌ی بریج را مدیریت کند. سم می‌تواند در جای خود استراحت کند و سلامتی و استقامت از دست رفته را بهبود ببخشد، یا بچه‌ی بریج را آرام کند و رابطه خود را با این نوزاد افزایش دهد.

اگرچه بازیکنان برای مقابله با دشمنان سلاح‌های سرد و گرم را در اختیار دارند، اما بازیکن به خشونت مرگبار علیه دشمنان ترغیب نمی‌شود. بازیکنان قادرند از سلاح‌های خود برای ناتوان کردن یا مهار دشمنان یا تلاش برای دور زدن کامل آنها استفاده کنند. بازیکن با دویدن، پریدن، قدم زدن و یا با استفاده از وسایل نقلیه قادر به حرکت در جهان بازی است. همچنین در هنگام رویارویی با تهدید دشمنان، بازیکن می‌تواند از حرکت نشسته و پنهان شدن در نواحی مختلف استفاده کند. پس از مرگ سم، بازیکن قادر است با جستجو آیتم‌های از دست رفته را بازیابی کند. تغییرات بازیکن در دنیای بازی – به خصوص Voidoutها – پایدار هستند و حتی پس از مرگ در دنیای بازی بازیکن باقی می‌مانند. در ادامه نقد و بررسی بازی دث استرندینگ به بررسی نمرات بازی در بین منتقدان خواهیم پرداخت.

بازی Death Stranding به عنوان آخرین ساخته هیدئو کوجیما، یکی از مورد انتظارترین بازی‌های نسل بود. در بین نمرات بازی دث استرندینگ در بین منتقدان می‌توان نمرات متفاوتی را مشاهده کرد. برخی از مهم‌ترین نمرات بازی Death Stranding را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

  • نمره 10 از 10 از سوی EGM
  • نمره 9.8 از 10 از سوی IGN Italia
  • نمره 9 از 10 از سوی Gamespot
  • نمره 8 از 10 از سوی Destructoid
  • نمره 8 از 10 از سوی Guardian
  • نمره 7 از 10 از سوی Game Informer
  • نمره 6.8 از 10 از سوی IGN
  • نمره 6 از 10 از سوی VG247

در حال حاضر میانگین امتیاز بازی دث استرندینگ در نسخه پلی استیشن 4 (PS4) برابر با 82 از 100 بوده اما نسخه رایانه‌های شخصی یا PC این بازی توانسته نظرات منتقدان را بیشتر جلب کرده و متای 87 از 100 را از آن خود کند.

تریلر بازی Death Stranding

قیمت بازی دث استرندینگ

در ادامه شما را دعوت می‌کنیم تا تریلر بازی دث استرندینگ را مشاهده کنید. همچون همیشه هیدئو کوجیما به خوبی بلد است تریلرهایی کارگردانی شده و بسیار حرفه‌ای را بسازد که تریلر عرضه بازی دث استرندینگ نیز یکی از همین تریلرهاست.

مشاهده تریلر بازی دث استرندینگ از Steam

دانلود و خرید بازی

دانلود بازی دث استرندینگ برای کامپیوتر نیز از سوی شرکت سازنده بازی به تازگی عرضه شده است که ما لینک دانلود و خرید مستقیم بازی را در اختیار شما قرار می دهیم. قیمت بازی دث استرندینگ برای پلی استیشن چیزی حدود 500 تا 1 میلیون تومان است.

خرید بازی death stranding برای pc از ارزان گیم

دانلود بازی دث استرندینگ برای پلی استیشن پارسی گیم

سیستم مورد نیاز برای نصب:

در این قسمت سیستم مورد نیاز بازی Death Stranding برای اجرای آن بر روی کنسول های مختلف را بررسی می کنیم.

سیستم‌عامل: ویندوز 10

پردازنده: اینتل Core i5-3470 یا AMD Ryzen 3 1200

حافظه رم: 8 گیگابایت

پردازنده گرافیکی: انویدیا جی‌فورس GTX 1050 3 GB یا AMD Radeon RX 560 4 GB

فضای مورد نیاز: 80 گیگابایت

DirectX: نسخه 12

سیستم پیشنهادی برای 30 فریم بر ثانیه:

سیستم‌عامل: ویندوز 10

پردازنده: اینتل Core i5-4460 یا AMD Ryzen 5 1400

حافظه رم: 8 گیگابایت

پردازنده گرافیکی: انویدیا جی‌فورس GTX 1050 Ti 4 GB یا AMD Radeon RX 570 4 GB

فضای مورد نیاز: 80 گیگابایت

DirectX: نسخه 12

سیستم پیشنهادی برای 60 فریم بر ثانیه:

سیستم‌عامل: ویندوز 10

پردازنده: اینتل Core Core i7-3770 یا AMD Ryzen 5 1600

حافظه رم: 8 گیگابایت

پردازنده گرافیکی: انویدیا جی‌فورس GTX 1060 6 GB یا AMD Radeon RX 590

فضای مورد نیاز: 80 گیگابایت

DirectX: نسخه 12

سخن پایانی

کوجیما ساختار شکنی کرده است و بازی Death Stranding یک تجربه جدید است. تجربه‌ای که در هیچ عنوان دیگری نمونه آن را ندیده‌ایم و اگر اندک ایراداتی که ذکر کردیم در آن نبود مطمئنا به راحتی میتوانستیم بازی دث استرندینگ را یکی از تاثیرگذار‌ترین عناوین حال حاضر بدانیم. تاثیراتی که نه امروز ولی در آینده اهمیت کار کوجیما را روشن خواهد کرد. امیدوارم از خواندن نقد بازی Death Stranding لذت برده باشید، نظرات خود را درباره نمره دنیای بازی به این بازی و همچنین نقد بازی با ما در میان بگذارید.

نظر شما در مورد بازی چیه؟ با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 184
  • بازدید کلی : 3629
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه